På bar gärning

Har sett på "på bar gärning" var ett toppen program. Man känner igen sig lite. Jag är inte tyst om någon går före i kön. Det var faktisk en gång under min graviditet som jag kommer ihåg väldigt väl.

Jag och Albin ska beställa korv inne på Statoil. Jag hade längtat efter det goda korven hela dagen. Och kände hur blodsockret sakta skönt och så gjorde även mitt humör. En dam stod före oss i kassan och hade köpt en korv och en tidning. Sen när hon var färdig då var det äntligen våran tur. Jag ska precis beställa min min meny då tanten tränger sig före med en dricka och ska precis ta upp plånboken. Då morrar jag till och säger
- ursäkta mig men ser du inte att vi är fler än du som ska handla. Du kan inte bara gå före alla
Tanten sneglar på mig och ser obrydd ut. Och tittar på kvinnan i kassan som ser frågande ut.
Då säger jag igen
-hallå, jag var före dig du får gå och ställa dig sist och vänta på din tur!

Damen går där ifrån. Jisses, då blev jag faktiskt förbannad. Det brukar jag inte bli men man ska akta sig för en gravid och hungrig kvinna. Gissa om Albin skämdes, om han gjorde haha. Han frågade mig vad jag höll på med framför alla i kön. Jag kände hur tystnade slöt sig och jag typ var minst på jorden men alla log faktiskt åt mig när jag gick därifrån. Glad som jag var med en korv i handen haha