skrivet den 11 nov..

åkte in på förlossningen i tisdags på min bf dag. Jag hade högt blodtryck och äggvita i urinen. Så de beslöt sig för att hålla mig kvar. Gjorde en gyn undersökning för att kolla om jag var öppen. Två centimeter fick barnmorskan det till. Kunde nästan förstå att jag var lite öppen med tanke på de onda värkarna jag haft till och från. Sedan gick jag upp på rum 19 där en tjej vid namn Josefin låg. Så vi började prata med varandra och fick väldigt bra kontakt. Hel dagen igår hade vi en rolig dag. Vi skrattade så vi grät några gånger. Det var en man som stod och tittade på oss i matrummet han såg höggravid ut och vi förstod inte varför han kollade så. Så den varma chocklade sprutade ur munnen på josefin och jag snorade ner hela nattrocken. Sen var de dax för en ctg kurva. Då de alltså mäter bebisen hjärtljud och mina värkar. Hade 7 minuter mellan värkarna och bebisens hjärtljud låg så högt som de kunde. Detta var pågrund utav att jag brast ut i skratt då också åt absolut ingenting. Barnmorskerna på bb i örebro är så otroligt trevliga och roliga. Fick även hjärtklappningar och kände mig alldeles lik vit och svimmfärdig där jag låg. Ringde på klockan och några barnmorsker flyger inte på spurtt. En öppnade fönstret o en annan sköv ut sängen och den tredje skulle börja sticka mig i armarna. Jag är livrädd för sprutor och blod, de hittade ingen ådra de kunde ta i så istället satte hon en infart i min högra arm, den gjorde så jag känt mig handikappad några dagar haha. På torsdagen fick vi äntligen åka hemma, jag höll på och bli psykist störd där. Man blev så deppig och jag bara grät och grät...